wtorek, 17 listopada 2015

Słabsza płeć? Niekoniecznie – czyli wizerunek kobiety w reklamach

Coraz częściej producenci widzą piękniejszą płeć jako odbiorcę szerszej grupy asortymentu niż kosmetyki kolorowe oraz proszki do prania. Kobiety to coraz częściej ambasadorki marek i produktów uważanych dotąd za "męskie" – jak te z kategorii technologia czy sport. Piękniejsza płeć w reklamie przestaje pełnić rolę płci słabszej. Znane kampanie: Dove, Always, a ostatnio także Samsung przy współpracy z Femi Pleasure i z filmem 6800 miles to the Sun[1] oraz kampaniaPięknie Proste (produkty z serii Galaxy, jak np. Samsung Galaxy A3) wydają się potwierdzać nowe trendy w reklamie. Samsung sklep nie kieruje technologicznej oferty jedynie do facetów.
Co to znaczy biegać jak dziewczyna?
Jednym z ciekawszych spotów zwracających uwagę na niesprawiedliwe postrzeganie kobiety nie tylko w branży reklamowej, ale także w życiu codziennym, był film promujący markę środków higienicznych Always. Kilkunastu respondentów różnych płci i grup wiekowych zostało poproszonych o to, by pokazali, co to znaczy "biegać jak dziewczyna", "walczyć jak dziewczyna" itd. Tylko dziewczyny poniżej dziesiątego roku życia uważały, że polecenie oznacza "biegnij tak szybko, jak potrafisz" – reszta uczestników uznała, że jest to zachęta do ślamazarnego, niezgrabnego i przerysowanego zachowania. Spoty z tej serii były dotąd wyświetlone kilkadziesiąt milionów razy.[2]
Piękno jest niedoskonałe
Inną przełomową kampanią jest znana na całym świecie i trwająca od lat kampania Dove, stawiająca nacisk na to, jak kobiety naprawdę (albo chociaż w przybliżeniu) wyglądają. Kilka lat temu odejście od schematycznego przedstawiania cielesności kobiety, szczególnie w kampaniach reklamowych produktów przeznaczonych do pielęgnacji ciała, było prawdzie pionierskim ruchem. Seria reklam Dove spotkała się z ogromnym odzewem społecznym, nie dziwi więc fakt, że marka po dziś dzień nie zrezygnowała z tej strategii.
Piękno jest proste
Warto wspomnieć o polskiej kampanii Pięknie Proste, prowadzonej w ramach promocji urządzeń Samsung serii Galaxy: A3, S6, Tab 3 i innych. Samsung sklep kieruje ofertę specjalnie do kobiet, czyniąc sportsmenki jak Ania Jagaciak i Kasia Wolska ambasadorkami marek. Kasia Wolska, trenerka personalna i kaskaderka, przekonuje w jednym ze spotów: "Nam się czasem wydaje, że jak jesteśmy kobietami, to jesteśmy takie słabe. Nieprawda!"[3] Kampania Samsung Galaxy A3, S6, A5 i innych urządzeń zasługuje na uwagę, pokazując kobiety jako twardzielki z fajnymi zainteresowaniami.[4]
W mediach nadal sytuacja nie prezentuje się szczególnie optymistycznie: kobieta gotuje, odkurza, porównuje skuteczność proszków do prania (oczywiście pod kuratelą sławnego prezentera), leczy pierwsze objawy przeziębienia u przepracowanego męża, z zapałem pozbywa się cellulitu i wreszcie łyka leki uspokajające, bo przez nadmiar obowiązków już nie daje sobie rady. A wszystko to robi w dwunastocentymetrowych szpilkach i pełnym makijażu. Czy zawsze? Na szczęście, nie. Trzymamy kciuki, by było już tylko lepiej!

0 komentarze :

Prześlij komentarz

Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz po sobie ślad w postaci komentarza... Zapewniam, że czytam wszystkie i staram się odpowiedzieć na każdą wiadomość.
Jeśli obserwujesz, mojego bloga napisz mi o tym w komentarzu, na pewno odwiedzę Twojego bloga.

Popularne posty

ciekawe artykuły

TOP MODA

TOP MODA
STYL AVANGARDY

AVANGARDA W INNYCH CZASOPISMACH

TOP MODA

TOP MODA

FORUM AVANGARDA MAGAZINE

AVANGARDA MAGAZINE


Avangarda Magazinejest to blog o modzie dla nowoczesnych kobiet, które
śledzą na bieżąco światowe trendy. Co znajdą w nim Czytelniczki? Codzienne nowości na temat mody,urody, makijażu. Porady jak być trendy, w co się ubrać na daną okazję. Najnowsze stylizacje, kolaże, wywiady, ciekawostki ze świata mody. Recenzje fotorelacje , jak i informacje na temat organizowanych imprez. Zapraszamy do zapoznania się z kobiecą stroną internetu! Oraz do pozostania naszym obserwatorem bloga. Znajdziesz nas na Facebook
[KLIK] Twitter [KLIK] Serdecznie również zapraszam nasze czytelniczki do aktywnego udzielania się na naszym Forum [KLIK]. Jeśli masz jakieś sugestie, uwagi pomysły pisz na : avangardamagazine@gazeta.pl

fashion


FACEBOOK NAJNOWSZE POSTY

Słabsza płeć? Niekoniecznie – czyli wizerunek kobiety w reklamach

Coraz częściej producenci widzą piękniejszą płeć jako odbiorcę szerszej grupy asortymentu niż kosmetyki kolorowe oraz proszki do prania. Kobiety to coraz częściej ambasadorki marek i produktów uważanych dotąd za "męskie" – jak te z kategorii technologia czy sport. Piękniejsza płeć w reklamie przestaje pełnić rolę płci słabszej. Znane kampanie: Dove, Always, a ostatnio także Samsung przy współpracy z Femi Pleasure i z filmem 6800 miles to the Sun[1] oraz kampaniaPięknie Proste (produkty z serii Galaxy, jak np. Samsung Galaxy A3) wydają się potwierdzać nowe trendy w reklamie. Samsung sklep nie kieruje technologicznej oferty jedynie do facetów.
Co to znaczy biegać jak dziewczyna?
Jednym z ciekawszych spotów zwracających uwagę na niesprawiedliwe postrzeganie kobiety nie tylko w branży reklamowej, ale także w życiu codziennym, był film promujący markę środków higienicznych Always. Kilkunastu respondentów różnych płci i grup wiekowych zostało poproszonych o to, by pokazali, co to znaczy "biegać jak dziewczyna", "walczyć jak dziewczyna" itd. Tylko dziewczyny poniżej dziesiątego roku życia uważały, że polecenie oznacza "biegnij tak szybko, jak potrafisz" – reszta uczestników uznała, że jest to zachęta do ślamazarnego, niezgrabnego i przerysowanego zachowania. Spoty z tej serii były dotąd wyświetlone kilkadziesiąt milionów razy.[2]
Piękno jest niedoskonałe
Inną przełomową kampanią jest znana na całym świecie i trwająca od lat kampania Dove, stawiająca nacisk na to, jak kobiety naprawdę (albo chociaż w przybliżeniu) wyglądają. Kilka lat temu odejście od schematycznego przedstawiania cielesności kobiety, szczególnie w kampaniach reklamowych produktów przeznaczonych do pielęgnacji ciała, było prawdzie pionierskim ruchem. Seria reklam Dove spotkała się z ogromnym odzewem społecznym, nie dziwi więc fakt, że marka po dziś dzień nie zrezygnowała z tej strategii.
Piękno jest proste
Warto wspomnieć o polskiej kampanii Pięknie Proste, prowadzonej w ramach promocji urządzeń Samsung serii Galaxy: A3, S6, Tab 3 i innych. Samsung sklep kieruje ofertę specjalnie do kobiet, czyniąc sportsmenki jak Ania Jagaciak i Kasia Wolska ambasadorkami marek. Kasia Wolska, trenerka personalna i kaskaderka, przekonuje w jednym ze spotów: "Nam się czasem wydaje, że jak jesteśmy kobietami, to jesteśmy takie słabe. Nieprawda!"[3] Kampania Samsung Galaxy A3, S6, A5 i innych urządzeń zasługuje na uwagę, pokazując kobiety jako twardzielki z fajnymi zainteresowaniami.[4]
W mediach nadal sytuacja nie prezentuje się szczególnie optymistycznie: kobieta gotuje, odkurza, porównuje skuteczność proszków do prania (oczywiście pod kuratelą sławnego prezentera), leczy pierwsze objawy przeziębienia u przepracowanego męża, z zapałem pozbywa się cellulitu i wreszcie łyka leki uspokajające, bo przez nadmiar obowiązków już nie daje sobie rady. A wszystko to robi w dwunastocentymetrowych szpilkach i pełnym makijażu. Czy zawsze? Na szczęście, nie. Trzymamy kciuki, by było już tylko lepiej!

0 komentarze :

Leave a Reply

Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz po sobie ślad w postaci komentarza... Zapewniam, że czytam wszystkie i staram się odpowiedzieć na każdą wiadomość.
Jeśli obserwujesz, mojego bloga napisz mi o tym w komentarzu, na pewno odwiedzę Twojego bloga.

Etykiety

Agnieszka Orzechowska ( 1 ) Anna Gzyra ( 1 ) Anna Oberbek ( 1 ) Anna Prus ( 1 ) Anny Cichej ( 1 ) Avangarda Magazine ( 4 ) Beautiful Hurt ( 1 ) Berlin Fashion week 2013 ( 1 ) blog modowy ( 26 ) blog o modzie ( 110 ) blogi modowe ( 117 ) bolerko ( 1 ) CA ( 1 ) Camaieu ( 1 ) casting ( 6 ) celebrytki na wybiegu ( 1 ) ciepłe brązy ( 1 ) Conrado Moreno ( 1 ) Dawid Tomaszewski ( 2 ) dieta cud ( 1 ) Dominika Wodzianka ( 1 ) Dominiki Gembiak ( 1 ) ESCADA ( 1 ) eventy ( 2 ) Ewa Szabatin ( 2 ) Ewelina Rydzyńska ( 1 ) falbanki ( 2 ) forum ( 2 ) foto ( 4 ) fotografia ( 4 ) fotomodelki ( 12 ) fryzjer ( 12 ) fryzura ( 20 ) głosowanie ( 1 ) głosuj na blog roku ( 1 ) hafty ( 2 ) HM ( 2 ) host ( 11 ) hostessy ( 11 ) impreza ( 11 ) Irek Bieleninik ( 1 ) jak ( 49 ) Janusz Kondratiuk ( 1 ) Jerzy Gruza ( 1 ) KappAhl ( 1 ) Karoliny Pięch ( 1 ) kokardki ( 2 ) kolaże modowe ( 5 ) konkurs ( 33 ) konkurs wygraj bon ( 1 ) konkursy ( 23 ) kosmetyki ( 24 ) koszula w kratę ( 1 ) kultura ( 1 ) Maciej Zień ( 2 ) makijaz ( 9 ) Makijaż ( 62 ) makijaż na karnawał ( 1 ) Mango ( 1 ) Marek Włodarczyk ( 1 ) Michał Milowicz ( 1 ) moda ( 112 ) model ( 11 ) modelki ( 16 ) najlepszy blog roku ( 1 ) Neu LOOK ( 1 ) Olgi Kardash ( 1 ) pasaż ( 1 ) pióra ( 2 ) podróże ( 2 ) pokazy mody ( 15 ) poradnik domowy ( 1 ) PRADA HM zara ( 1 ) Prefumy ( 1 ) Projektanci ( 1 ) recenzje ( 1 ) roberto cavalli ( 2 ) Ryszard Rembiszewski ( 1 ) salony ( 12 ) schudnij 20 kg w miesiąc ( 1 ) sesja zdjęciowa ( 2 ) styl ( 96 ) stylizacja ( 74 ) stylizacje ( 14 ) Tally Weijl ( 1 ) testuj perfum za darmo ( 1 ) Tomasz Puzon ( 1 ) Trendy ( 4 ) uroda ( 24 ) Wawrzyniec Prasek ( 1 ) wizazystka ( 5 ) wizaż ( 7 ) współpraca ( 42 ) Zara ( 1 )